Beroepsvereninging ANVAG: B18.004

Bedrijfsgegevens

Ayurveda in Praktijk Assen

Massages

Massages hebben in de Ayurveda een belangrijke plaats. Het is een ideale methode om de gezondheid te bewaren en een eventuele onbalans te corrigeren. Door middel van een uitgebreide ayurvedische massage, waarbij gebruik gemaakt wordt van veel olie die verrijkt is met verschillende therapeutische geneeskrachtige kruiden, ontdoet het lichaam zich van schadelijke stoffen en bevordert het lichaam de natuurlijke zuiveringsprocessen. Hierdoor worden verstoringen opgeheven en wordt het immuunsysteem beschermd en versterkt. Het effect van een ayurvedische massage betreft zowel het reinigen, ontspannen, voeden en balanceren van het fysieke lichaam, als van de emotionele toestand van de geest. Het brengt lichaam en geest dichter bij elkaar en stimuleert het zelf herstellend vermogen van het lichaam.

Bij alle massages en behandelingen behoort bij de eerste afspraak een intakegesprek van ongeveer 15 minuten, hierbij wordt gekeken naar uw gezondheid en welke olie daarvoor gebruikt kan worden. Er wordt gebruik gemaakt van medicinale massage oliën die het beste bij uw persoonlijke constitutie en/of klachten passen. Elke olie heeft namelijk een specifieke werking.

Abhyanga

De Abhyanga is een traditionele ayurvedische lichaamsmassage, waarbij het hele lichaam inclusief hoofd, gezicht, handen en voeten, uitgebreid ingeoliëd wordt met warme ayurvedische medicinale kruidenoliën. Het onderscheid tussen andere massagevormen en ayurvedische massages is het gebruik van een ruime hoeveelheid warme olie, welke een medicinale werking heeft. Een ander onderscheid is dat het zich niet richt op het ontspannen van spieren, maar op het herstellen van energetisch evenwicht. De ayurvedische massage is rustgevend en zorgt voor opheffen van blokkades, het loskomen van emoties, verbetert de gemoedstoestand, verbetert de weerstand en activeert het lymfesysteem en de bloedsomloop. Het wordt onder andere aanbevolen bij stress, angsten, vermoeidheid, burnout, spijsverteringsklachten, huidaandoeningen, zenuwaandoeningen, algehele zwakte, psychische problemen, reuma, hoofdpijn, rugpijn, nekklachten, slapeloosheid, gewrichtsproblematiek en spieraandoeningen.

Shiroabhyanga

Shiroabhyanga is een ayurvedische hoofdmassage waarbij het hoofd, de nek en de schouders gemasseerd worden. De ayurvedische hoofdmassage is een intensieve massage van de hoofdhuid, waarbij het haar wordt ingeoliëd met medicinale olie en worden drukpunten geactiveerd. Dit heeft een kalmerende werking op het zenuwstelsel en werkt verlichtend bij spanningshoofdpijn, migraine, stress en klachten als gevolg van verstopte neus- en voorhoofdsholten.

Padabhyanga

Padabhyanga is een voet en onderbeen massage. Onder de voet bevinden zich allerlei marmapunten die in verbinding staan met de rest van je lichaam. Door de marmapunten onder je voet te stimuleren kun je bepaalde blokkades in je lichaam opheffen. Gevolg is dat de energie dan weer vrij kan stromen en kunnen de afvalstoffen je lichaam verlaten. Het is een zeer aangename massage die de doorbloeding verbetert, het lichaam en geest ontspant en ontstrest en zorgt voor een goede nachtrust.

Navarakizhi

Navarakizhi is een reinigende lichaamsmassage met rijststempels en medicinale kruiden en/of oliën. De kruidenbundels worden in melk gedoopt en dankzij de warmte dringen de medicinale kruiden diep in de weefsels. Het bevordert de bloedsomloop, reinigt en verjongt bloed en weefsels. Het is een goede behandeling voor huidaandoeningen. Aanbevolen bij: (spier)pijnen, gewrichtsproblemen, zoals osteo-artritis en reumatoïde artritis, slapeloosheid, depressie, blokkades in het lichaam, circulatiestoornissen.

Ubtan

Ubtan massage is een diep indringende massage waarbij gebruik wordt gemaakt van medicinale kruidenpoeders aangemaakt tot een pasta die voorzichtig wordt ingewreven over het lichaam, waarna het lichaam wordt ingepakt in een isolatiedeken. Het lichaam zal hierbij gaan zweten. De inwerkingstijd is ongeveer een half uur. Doel is de stagnerende gifstoffen in het lichaam los te maken en af te voeren. De pasta kan drogen tijdens het inwerkingsproces. Nadien wordt het lichaam afgewreven en schoon gewassen. Deze vorm van massage wordt ook ingezet bij mensen die last hebben van cellulitis en is behulpzaam bij overgewicht omdat het basaal metabolisme gestimuleerd wordt. Verder aanbevolen bij huidproblemen, slechte circulatie en gewrichtspijnen.

‚Äč

• Black LinkedIn Icon